Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului - Opere Complete 2

Simboluri arhetipale in basme. Calatoria eroului - Opere Complete 2

Daca primul volum al Operelor Complete s-a concentrat asupra a patru figuri arhetipale cu o importanta generala - figura tatalui, Marea Mama, umbra si anima -, in acest al doilea volum este constelat arhetipul ,,marii calatorii", care indruma si determina cursul interior al evenimentelor. Marea calatorie este o incercare plina de aventuri de a gasi comoara pretioasa, greu de obtinut. Aceasta din urma este un simbol al Sinelui, iar calatoria si eforturile eroului simbolizeaza procesul dezvoltariiinterioare, al individuarii. Prin analizarea unor basme din multe culturi ale lumii, Marie-Louise von Franz demonstreaza ca basmul isi are radacinile si isi extrage seva din inconstientul colectiv. Astfel, marea calatorie este o metafora pentru intrarea temporara in inconstient,iar prada - comoara recuperata -simbolizeaza noile niveluri ale constiintei care sunt smulse din inconstient. La randul lor, rezistenta pe care Marea Mama o opune eroului si originilor sale umile, precum si eroul care elibereaza anima din ghearele inconstientului se dovedesc a fi arhetipuri universale, prezente in creatiile tuturor popoarelor. Marie-Louise von Franz (1915-1998) a urmat cursurile Universitatii din Zurich, participand in acelasi timp la conferintele sustinute de C.G. Jung la ETH. La mai putin de un deceniu de la intalnirea cu Jung, von Franz si-a luat doctoratul in filologie clasica si a inceput sa-si desfasoare activitatea in domeniul psihanalizei. A devenit analista jungiana si specialista in interpretarea manuscriselor alchimice, numarandu-se printre cei mai importanti discipoli si colaboratori ai lui C.G. Jung. A publicat peste 25 de carti, multe dintre ele dedicate interpretarii basmelor, si a avut un rol important in fondarea Institutului C.G. Jung din Zurich. La Editura Trei, de aceeasi autoare, au mai aparut: Interpretarea basmelor si Opere complete vol. I: Simboluri arhetipale in basme. Profanul si magicul Basmul presupune intotdeauna prezenta constiintei umane, fiindca doar atunci este util sa reprezinte ceea ce i se intampla individului care se comporta intr-un fel sau altul si ce rationament este inerentin experienta sa cu lumea magica. Dupa aceea, dezvaluie ca oamenii nu sunt doar jucarii ale acelor puteri inconstiente, ci exista o intentie la baza intrigii, o incercare de indeplinire a destinului individual, o evolutie plina de insemnatate, care, prin suferinta si conflicte dramatice, conduce catre obiectivul final. In cele ce urmeaza, ne vom concentra asupra descoperirii acestui fir narativ semnificativ." Marie-Louise von Franz CUPRINS Introducere Capitolul 1. Cele trei pene Capitolul 2. Calfa de morar si pisica Capitolul 3. Tritill, Litill si pasarile Capitolul 4. Diavolul cu trei fire de par de aur Capitolul 5. Regele muntelui de aur Capitolul 6. Ivanko prostul Capitolul 7. Fecioara tar Capitolul 8. Padisahul orb Capitolul 9. Baiatul si sarpele Capitolul 10. Domnita trandafirilor Capitolul 11. Pasarea de aur Capitolul 12. Castelul de aur care plutea in aer Capitolul 13. Lebada rosie Capitolul 14. Povestea lui Djihanishah Capitolul 15. Djulek Batur Capitolul 16. Magicianul Palermo Capitolul 17. Incheierile - semnificatia sfarsitului unui basm Bibliografie Index de autori Index de basme Index tematic
60.00 Lei în magazinul Librex