Simboluri ale transformarii. Opere Complete, Vol. 5

Simboluri ale transformarii. Opere Complete, Vol. 5

,,Succesiunea noastra de idei arata ca desi termenul de <>, introdus de Freud, nu duce nicidecum lipsa de conotatie sexuala, o definitie exclusiv si unilateral sexuala a acestui termen trebuie respinsa. Appetitus si compulsio sunt trasaturi ale tuturor pulsiunilor si automatismelor... *** Ceea ce se petrece cu adevarat in cazul fantasmelor referitoare la incest si la trupul mamei este o cufundare a libidoului in inconstient in care, pe de o parte, provoaca reactii, afecte, pareri si atitudini infantile personale, dar pe de alta insufleteste si imagini colective (arhetipuri), carora le revine o semnificatie compensatoare si tamaduitoare, pe care mitul a avut-o dintotdeauna. [...] Arhetipurile sunt elemente structurale numinoase ale psihicului si detin o anumita autonomie si energie specifica, datorita carora ele pot atrage continuturile constiintei care li se potrivesc. [...] sunt acele forme sau albii de rau, in care s-a miscat dintotdeauna fluxul evenimentului psihic. *** Avem, deci, doua forme de gandire: gandirea directionata si reveria sau fantasmarea. Prima trudeste pentru comunicare cu elemente de limbaj, este anevoioasa si istovitoare, in timp ce cealalta lucreaza fara efort, asa-zis spontan, cu continuturi deja prezente, calauzita de motive inconstiente. *** [Simbolul] se refera la o expresie nedeterminata, respectiv echivoca, ce trimite la ceva greu de definit, care nu este in totalitate cunoscut. <> are o semnificatie fixa, intrucat este o prescurtare (conventionala) a unui lucru cunoscut sau un indiciu pentru acesta care se foloseste in mod general." - C.G. Jung ,,Aceasta carte are de indeplinit sarcina ingrata de a-i lamuri pe contemporanii mei ca problemele sufletului omenesc pot fi rezolvate la fel de putin cu instrumentarul saracacios al cabinetului medical de consultatie ca si cu mult laudata <>, mereu amenintatoare, ale inconstientului. Ambele actiuni ale libidoului solicitau atentie, deci concentrarea si disciplinarea libidoului, inlesnind astfel dezvoltarea in continuare a constiintei. Executarea si aplicarea incorecta a ritului, in schimb, produceau o miscare regresiva a libidoului, o regresie, riscandu-se astfel ca stadiul pulsional si inconstient anterior sa fie reiterat. Pericolul consta in cunoscutele <>, si anume clivajul personalitatii [...] si diminuarea constiintei, ambele avand ca urmare o fortificare automata a inconstientului. Astfel de consecinte inseamna nu numai pentru primitiv un mare pericol sufletesc, ci ele declanseaza si la asa-numitul om civilizat tulburari psihice, si anume stari de obsesie si epidemii psihice." - C.G. Jung
68.00 Lei în magazinul Librex